South Park - The Stick of Truth

"I'm going down to South Park gonna have myself a time" Kinek ne lenne ismerős ez a sor, persze, hogy mindenki ismeri a South Parkot és igen nem rég jött ki a játékváltozata, ami teljesen bevarázsol minket Stan, Kyle, Kenny és Cartman bájos kis városába, ahol a földönkívüliektől kezdve a Medve-Disznóemberen át a Náci zombi macskákig minden megtörténhet. Kalandos kis utazásra visz minket Trey Parker és Matt Stone és teljesen bejárhatjuk South Park városát. Kezdjünk is bele!

270263-SouthParkHeader.jpg

 

Nos a sorozat 17 évadot már megélt és még mindig sziporkáznak a fiúk. Mint nagy South Park  fanatikus nagyon mocskosul vártam ezt a játékot, minden egyes apró morzsát, amit elhintettek a játék megjelenése előtt én ugrottam rá! Amit vártam meg is kaptam! 

A játék úgy kezdődik, hogy új fiúként költözünk a városba és már a szüleinktől megkapjuk az első küldetés, hogy ismerkedjünk és játszunk a szomszéd gyerekekkel. Így kezdődhet a kis tutorial is. Persze a srácok Gyűrűkurástrónokharcáswarcraftosskyrimes-et játszanak, amibe nincs sok beleszólásunk, így játszunk velük. Választhatunk 4 kaszt közül, amelyekre tesz Cartman egy-két megjegyzést. Harcos, aki bátor és vakmerő és persze nagyon erős, Mágus, ami olyan mint a varázsló csak nem annyira menő (persze, hogy Cartman a nagy varázsló), Tolvaj, aki gyors és ügyes zsebmetsző és a zsidó. Minden kasztnak megvannak a különböző képességei, amit PP-ből tud használni, később megtanulunk pár varázspukit, amelyekkel szinte megállíthatatlanok leszünk, főleg a híres Nagasaki fingás, amit nem más mint Terrence és Phillip tanít meg nekünk. A játék valójában egy RPG-hez hasonlít, vagyis hét teljesen az, mint a Final Fantasy sorozat. A harcrendszer kicsit nehezen megérhető az elején, de pár csata után könnyen fel lehet fogni, hogyan mit kell csinálni. A fejlődés az elején baromi lassú lesz, viszont a játék közepe fele nagyon beindul a Level Up! A képességeinket szintenként fejleszthetjük, de nem mindet tudjuk kimaxolni, így okosan kell gazdálkodni a pontjainkal, valamint még vannak a passzív képességeink is, amiket bizonyos számú ismerősök (mindjárt szó esik erről) után oldhatunk fel. A játékosunk inventory-ja teljesen úgy néz ki mint egy Facebook oldal. Meg kell ismerkednünk mindenkivel és ez után a Frászbukon már ismerősünk is lesz, itt olvasgathatjuk az ismerőseink posztjait (egy idő után Al Gore nagyon idegesítő lesz, de utána meg is kapja, amit megérdemel). Találhatunk rengeteg szemetet, amit viszont sajnálok, hogy nem lehet nagyon alkalmazni semmire, viszont direkt van egy külön ilyen fül az inventoryban, hogy trash, így hát tudhatjuk már előre, hogy oda semmi hasznos dolog nem fog bekerülni. Persze sok szerepjátékban van olyan, hogy lootolunk és rengeteg haszontalan holmit találunk, itt is így van, de a sorozatból rengeteg dolgot megtalálhatunk, mint például Cartman anyukájának az Antonio Banderas szexbábúját. A játék során persze nem egyedül kell harcba szállnunk, hiszen választhatunk magunk mellé segítőket pl.: Butters a hős Paladin (paplovag) és még sok-sok-sok-sok-sok meglepetést tartogat a játék, amiket direkt nem akarok lelőni! 

 sp_classes.jpg

A játék grafikájára nem lehet egy szavunk se, hiszen ez egy kézzel rajzolt mese! Magával a sorozattal játszunk, így nem lehet rá rosszat mondani. Erre már lehet mondani azt, hogy meseszép (na ez nagy poén volt!). A zenével teljes mértékben meg vagyok elégedve, hiszen egy szerepjátékban vagyunk és azok a jó kis középkori muzsikák szólalnak meg és totálisan beleillik! 

2447528-0005.jpg

Na és most jön az a rész, hogy mi az, ami nagyon nem tetszett. Sajnos pár dologgal elégedetlen voltam, de ez nem határozta meg a játékom élményét. A harcrendszer oké, hogy teljesen egyszerű és egy idő után megtanulható, de sokszor felesleges dolgok vannak benne, itt értem azt, hogy a sima közelharcot egyáltalán nem is használtam, inkább a varázslatokat nyomattam (persze az elején mágussal voltam, de kipróbáltam a többi kasztot is). Sajnos azt éreztem, hogy nem volt eléggé kidolgozva ez a része. A második, hogy a szemét, amit lootoltunk sok esetben, miért nem lehetett azokból craftolni valami full új epicrarelegendarymadafaka itemet, amivel semmit se tudtam volna kezdeni, de ott lett volna egy újabb lehetőség, amit nem használtak ki a játékban. Én PC-n játszottam vele, de hallottam pár ismerőstől, hogy a konzolos verziókkal annyi problémájuk akadt, hogy borzalmasan hosszúak voltak a töltési idők. Sajnáltam is őket, de a kisördög bennem volt és sírva kacagott a konzolosokon (persze előfordul mikor én zokogok, hogy a konzolosoknak jobb :\ Red Dead Redemption :'((( ) 

South-Park-Stick-of-Truth-Gameplay-Screen-2.jpg

Összefoglalva, annyi, hogy mi magunk konkrétan egy újabb South Park részt látunk, ami mocskosul interaktív és még hosszabb is. Ajánlani tudom azoknak, akik South Park mániások, viszont, akik egyáltalán nem láttak egy részt sem, vagy nem is szeretik a sorozatot, azoknak fölösleges kipróbálniuk, hiszen semmi izgalmas felfedezni valót nem tartogat számukra a játék.

 

Pali_bacsi 1 hozzászólás
Címkék: south park rpg

A bejegyzés trackback címe:

https://nanoretro.blog.hu/api/trackback/id/tr295886230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kit Fisto 2023.03.23. 17:52:30

Imádom a South Parkot, és nagyon jó lenne egy olyan játék, amiben ebben a városkában lehetne csapatni a negyedikesekkel. És ez mintha ilyen is lenne, de a "varázslás" szó miatt most eléggé elkenődtem. Utálom az ilyesmit. Mindig körülményes, vagy bonyolult, esetleg mindkettő együtt a használata. Én szórakozni akarok, nem nyűglődni. Szóval nekem ezen múlik. Mennyire rontja le ez a dolog. És különben is, miért kell benne harcolni? A filmben sem szoktak, kivéve a szuperhősös részeket. Én inkább kalandozni akarnék, tárgyhasználattal, mint ahogy a filmben van a jobb részekben.
süti beállítások módosítása