Egységben az erő! Team Fortress 2.

team-fortress-2-4.jpg

Team Fortress (TF), ki ne ismerné manapság ezt a nevet? Az öreg Quake játékosok biztos, hogy tudják, miről van szó. Anno a TF csak egy Quake motorra épülő kiegészítő volt, tehát nem önálló játékként mutatkozott. Később egy Team Fortress Classic (TFC) nevű Half-Life mód látott napvilágot 1999-ben, és még ez sem volt egy különálló játék. Az idő múlásával John Cook és Robin Walker a Quake motorra készített TF fejlesztői kezükbe vették a Source Engine adta számtalan lehetőséget, amit összekutyultak egy óriási adag jóízű humorral és ezt az egészet belehajították a rajzfilmek végtelenül színes világába. Így született meg a Team Fortress 2!

0000002576.1920x1080.jpg

Mint már a játék nevében is benne van a Team, azaz Csapat szó, ami már mindenkinek szerintem beugrott, hogy ez egy elég erősen csapatorientált játék. És így is van! Nincs semmiféle Single Player mód! Csakis kizárólag Multi! Kedvünk szerint dönthetünk, hogy a Reliable Excavation & Demolition (RED) vagy Builders League United (BLU) csapathoz tartozzunk. Igen, a Red a piros, a Blu meg a kék. Mindkét csapatnál 9 karakter közül választhatunk, amik külön-külön vannak csoportosítva, három támadó, három védekező és három támogató. Minden egyes karakter másféle jellemmel, háttértörténettel és speciális képességgel rendelkezik. Vegyük sorjában őket… Első támadó kasztba sorolható karakter a Scout, aki erősen hasonlít egy amerikai tengerészgyalogosra és vicces baseball mutatványokkal kápráztatja el a „nézőket”. Ő a leggyorsabb karakter a játékban és kettő ember erejével képes fogni a Capture Pointokat, mindezek mellett kapott egy hasznos dupla ugrást is. Sajnos a sok „speckó” képessége mellé betársul egy igazán gyalázatos negatívum, neki van a leggyengébb védelme az egész játékban. Fegyverei közé tartozik a fűrészelt duplacsövű shotgun, egy gyorstüzelő kispisztoly és a gettóból jól ismert acél baseballütő. Második offenzív karakter a Soldier. Egy igazi „Kőagy őrnagy” akire néha rájön az öt perc, és hatalmas üvöltözés közepette gyalogsági ásójával csapkodja sisakos kobakját. Második legmasszívabb, ám ugyan ilyen lassú karaktere a játéknak. Képessége a Quakeből jól ismert Rocker Jump, amivel ha nem vigyázunk, az életünkbe is kerülhet. Arzenáljában található egy rakétavető, egy mordály és persze a multi funkciós gyalogsági ásó. Harmadik támadó karakter a Pyro, akinek a nevéből már rájöhettek sokan, hogy ő bizony a tűzzel játszik. Senki sem tudja a csapatból, hogy ki is ő valójában és, hogy miért nem veszi le soha a ruháját. Egyes pletykák szerint a Scout édesanyja… De ebbe most ne menjünk bele. A Pyro egy elég erős takarító karakter, mint azt már a második világháborúban is látni lehetett, hogy a lángszóró igazán jó fegyvernek bizonyult. Ruhája teljes mértékben tűzálló így az ellenfél Pyroitól nem kell rettegnünk. Fegyverünk egy lángszóró, ami képes a muníciók felszippantására vagy épp egy lángokban álló csapattárs eloltására és a legjobb, hogy az ellenfél Soldiereinek rakétáit bámulatos módon „visszaküldhetjük a feladónak”. Másodlagos fegyvere egy Soldieréhez hasonló shotgun, no persze nem maradhat ki egy tűzoltó balta sem a repertoárból.  A védekezők csapatában az első a Demoman, aki egy alkoholista fekete skót. Különleges képessége hasonlít a Soldieréhez csak ő nem rakétát lő maga alá, hanem a másodlagos fegyverének a StickyBomb Launcher-ével röpíti magát a fellegekbe. Fegyverei a Granade Launcher vagyis a gránátlövő, és az imént említett Stickybomb launcher. A whisky imádata addig fajult, hogy képes fegyverként is bevetni szeretett üvegét, ezt persze megfűszerezi egy kis brooklyni gettóban szerzett tapasztalat is. Mindenki sejtheti mi is az ő harmadik fegyvere. Második „defenzív” karakter a Heavy. (személyes kedvencem) Ő egy imádnivaló ízig-vérig orosz „medve”, akit mindig cukkolnak társai a szerelme Sasha miatt (Sasha, egy 200 töltényes nagy kaliberű minigun). Heavy barátunk a legmasszívabb karakter a TF2-ben és sajnos a leglassabb is. Sasha a minigun nélkül soha nem indul el otthonról, és másik hű csatlósa a Soldieréhez hasonló shoti nélkül sem, ám a harmadik fegyvere maga a pusztító, a legyőzhetetlen, a halálos ÖKLEI! Harmadik karakter a védekezők közül az Engineer, aki nem is a fegyvereit, inkább a találmányait használja a kontrolpontok védelmezéséhez. Engineer barátunk egy tősgyökeres texasi, és ez meg is látszódik (hallatszódik) a játék közbeni kurjantgatásairól. A jól ismert shotgun neki is ott csücsül a zsebében ám a GPS kinézetű kütyüjének segítségével képes építeni egy Sentry Gun-t, ami harmadik szinten már képes az összes ellenfelet távol tartani bármitől és bárkitől. A mi mérnők cimboránk fel tud húzni egy Dispenser-t is, ami gyógyít és töltényt ad egyszerre, persze nem csak nekünk, de csapattársainknak is. Hát létezik ennél multifunkcionálisabb tárgy a játéktörténelemben? Még szép, hogy nem! Továbbá rendelkezik még egy csavarkulccsal, amellyel a felépített cuccainkat tudjuk javítgatni, fejlesztgetni. Végül, de nem utolsósorban a támogató karakterek. A Heavy legjobb barátja a Medic, aki egy német orvos egyenesen Stuttgartból és kevésbé érdekli, hogy a páciense életben marad-e a műtőasztalon, persze a csapattársait bármikor képes megmenteni a bajban! Szakterülete az overheal, vagyis, hogy a társunkat 150%-ra fel tudjuk gyógyítani. Másik képessége az Übercharge, ami annyit takar, hogy pár másodpercig hallhatatlanságot kap a Medic és az egyik csapattársa. Fegyverei a Syringe Gun, amivel gépfegyverszerűen szórja a fecskendőket az ellenfélre. Második fegyvere a Medi Gun, amellyel folyamatosan gyógyíthatja bajtársat, és a harmadik a Fűrész c. filmből jól ismert kellék (szerintem egyértelmű). Második „support” karakter a Sniper. Egy nemesi származású ausztrál fickó, aki logikusnak találja a munkájában azt, hogy fejbe kell lőni pár embert néha. Hasznos karaktere a játéknak, főleg ha fedezni kell valakinek a hátsóját. Egy lövés a fejre és már nincs is több probléma. Fegyverei között megtalálható a távcsöves puska, egy gépfegyver és a Kukri nevű bozótvágó kés. Utolsó támogató karakter sokak kedvencévé válik, és ha még jól is játszik vele az ember, a legidegesítőbb lesz az egész játékban. Ez nem más, mint a Spy. A mi kis ipari kémünk egy francia Casanova, aki a legádázabb trükköket bevetve mindent megtesz, hogy jól végezze a munkáját. Legalattomosabb képessége a hátba szúrás ami, azonnali halálhoz vezet. Képes még bármelyik karakterré átalakulni, és így beosonni az ellenfél bázisára, ezen kívül tönkre tudja tenni az Engineer „építményeit”, de a legmocskosabb dolog a láthatatlanná válás. Kedvenc Revolvere nélkül egy lépést nem tenne. Továbbá órájának köszönhetően, David Copperfieldre szégyent hozóan láthatatlanná válik. Pillangókésével amilyen ügyesen trükközget, olyan ügyesen tudja az ellenfél hátába belevágni. Cigarettatartója álcázó berendezésként működik, és így át tud alakulni bármelyik karakterré. A Sapper-rel bármikor képes az Engineer-t felidegesíteni.

team-fortress-2_20080123131020_7095_normal.jpg

A pályákról: Rengeteg különböző pályatípus van. A sima Capture the flag-től (CTF) kezdve egészen a Territorial Controll-ig. Vegyük őket sorban. A CTF egy hagyományos zászlórablás, csak itt nem zászlót kell eltulajdonítani az ellenfél bázisáról, hanem titkos információkkal teli táskát. Ezzel az újítással nagyon színessé tették a CTF részét a játéknak. A Control Point (CP) pályák lényege, hogy a pályán adott öt pont, amit a csapatoknak el kell foglalniuk mielőtt lejár az idő.  Attack/Deffense (AD), ahol a pirosaknak kell védekeznie a kékeknek támadnia, ám itt van egy kis csavar benne, az elfoglalt területeket a védekezők nem tudják már visszafoglalni. Payload, amelyben egy robbanószerekkel teli kiskocsit kell eltolni az ellenfél bázisára. A felállás ugyanolyan, mint az AD-nél, piros védekezik, kék támad. Payload Race ugyan az, mint a sima Payload, csak itt mindkét csapat tolja a kocsit és meg kell akadályozni benne a másikat, hogy a bázisunkra juttassa a robbanószerekkel teli járművet.

gorgeblog_cap2.jpg

A TF2 rengeteg újításon ment keresztül. Emlékszem mikor még nem volt ingyenes és a tárgyakat véletlenszerűen dobta be a játék. Igen, a játékban szerezhetőek új fegyverek, ruhák és miegymás. Ha már unjuk a régi kinézetet, nyugodtan Craftolhatunk magunknak bármilyen új tárgyat, és ha a pénztárcánk elbírja, még vásárolhatunk is a webshopból pár érdekes ám jól használható cuccot. A játékba behoztak egy nagyon hasznos újítást, a csere rendszert. Annyi a lényege ennek a kis csere-bere mizériának, hogy ami már számodra feleslegessé vált azt elcserélheted egy másik játékossal. Vannak olyan tárgyak, fegyverek, amikkel különböző Taunt-ra (gúnyolás) tesznek szert a karakterek. Továbbá a játékban van egy beépített Achivement rendszer, ami még tovább fokozza a játékélményt.

Soldier-Pumpkin-2-627x366.jpg

A hangulata hihetetlenül élvezhető, már az apró kis beszólások, és Tauntok miatt is. A színes játék világ, mintha akár egy rajzfilmbe csöppentünk volna, ahol a vér és a felrobbanó emberek mindennaposak.  A TF2 fizikájáról a Source motor gondoskodik. A fejlesztők rengeteg extrával és háttér sztorival szolgálnak a játékosoknak, amik megtalálhatóak a hivatalos weboldalon.  A menü zenéje egyszerűen zseniális! Aki meghalja, azonnal elkezdi dúdolgatni vagy fütyülgetni (egy időben ez volt a csengőhangom is)! A sok jó mellé betársul a rossz is… Most, hogy már ingyenessé vált a játék rengeteg olyan dolgot hoztak be, amivel sajnos elrontották a játékélményt. Több a csaló, ez a pénzért való tárgyak vásárlása egyszerűen borzasztó! Régen, aki fejfedővel a fején rohangált az volt a legmenőbb a pályán, mert anno a játék legritkább tárgyai a kalapok voltak. Ma meg már mindenkinek a fején valamilyen sapka van, és ez számomra eléggé nagy lecsúszás. Ha valaki sapkát kapott az olyan érzés lehetett, mint amikor egy felsőbb erő azt mondja, hogy csak te tudod megmenteni a világot (kisebb-nagyobb túlzásokkal de kb ilyen). Sajnos nincs értéke már a tárgyaknak a játékban. Bár a fejlesztők próbálkoznak mindig az újításokkal, mint pl.: a Halloweeni pályák meg persze a csoportosított tárgyak, mint a The Infernal Imp ruhacsomag a Pyronál vagy a Special Delivey a Scoutnál.

514px-Infernal_Imp.png

Összesítve: A játék hihetetlenül zseniális! Nemhiába, zsebelt be rengeteg díjat. Kiaknáztak rengeteg lehetőséget és szerintem van még a fejlesztők tarsolyában pár dolog. A karakterek egytől-egyig jól kidolgozottak, mind személyiségileg, mind grafikailag. Szinkronszínészek magasan a legjobbak, személyes kedvencem Gary Swartz és Dennis Bateman. Gary a Demoman és a Heavy, Dennis a Spy és a Pyro hangját kölcsönzi, mindezek mellett még a Half-Lifeból jól ismert rejtélyes G-Man-t is megszemélyesíti. A grafikára sem lehet panaszkodni, hiszen nem minden mesében robban darabjára egy ember. A 16os karikát jogosan kapta a játék. Az FPS rajongóknak csak ajánlani tudom, nem kell hozzá "erőmű"(hiper-szuper-mega-giga PC) sem. Kipróbálásra ajánlom az ingyenes verziót, de ha tehetitek, vegyétek meg eredetibe! Orange Box-ban már 3500Ft és az nem egy nagy összeg öt, azaz 5 játékért! A játékot ingyenesen kipróbálhatjátok, olvasgathatjátok a képregényeket, utána nézhettek az összes tárgynak ha a lenti linkre kattintotok!

http://teamfortress.com/ (a bemutatkozó videókat FELTÉTLENÜL nézzétek meg! Haláliak!)

Kellemes játékot kívánok Mindenkinek, és itt a nyár, irány a strand! ;)

sunny_days_on_2fort_beach_by_evgen1us-d3j8zgu.jpg

Pali bácsi

Pali_bacsi szólj hozzá
Címkék: fps multiplayer

A bejegyzés trackback címe:

https://nanoretro.blog.hu/api/trackback/id/tr644605261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása